نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a40
نوشته شده توسط : رز علینژاد

سری گوشی های گلکسی A سامسونگ در سال 2019 با عضوهای جدید و متنوع تری معرفی شدند. سامسونگ با عرضه این سری از گوشی ها و همچنین سری گوشی های گلکسی M سعی داشته تا بازارهای آسیایی که گوشی های میان رده در آن ها طرفداران زیادی دارد را در دست بگیرد. گوشی سامسونگ Galaxy A40 یکی از گوشی های میان رده، خوش قیمت و زیبا از سری محصولات گلکسی A سال 2019 سامسونگ است که در ماه مارس (March) شاهد رونمایی از آن بودیم. قیمت گوشی A40 در مقایسه با قیمت گوشی های هم رده خودش رقابتی در نظر گرفته شده و بدون تردید این موضوع از ویژگی های مثبت اصلی دستگاه خواهد بود.

گلکسی A40 سامسونگ یک ویژگی خاص دیگر هم دارد که مربوط به ابعاد و اندازه نه چندان بزرگ آن در مقایسه با دیگر گوشی های سری Galaxy A می‌شود. این گوشی نسبت به دیگر گوشی های این سری از محصولات سامسونگ اندازه و نمایشگر کوچک تری دارد و خیلی راحت تر با یک دست قابل استفاده خواهد بود. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A40 سامسونگ بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. با شناخت نقاط قوت و ضعف این اسمارتفون (smartphone) می‌توانید بهتر در رابطه با خرید یا عدم خرید آن تصمیم‌گیری قطعی داشته باشید. با ما همراه شوید.

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی a40

طراحی

سامسونگ اعلام کرده که برای قاب پشتی این گوشی از ماده‌ای به نام گلاستیک استفاده کرده اما با بررسی گوشی A40 این مووضع را متوجه خواهید شد که در حقیقت جنس بدنه همان پلاستیک است. ابتدا که شروع به کار کردن با A40 می‌کنید حسی شبیه به شیشه به شما القا می‌کند اما بعد از مدتی متوجه می‌شوید که گوشی پلاستیکی است. رنگ‌های جذابی از جمله مشکی، سفید، آبی و مرجانی برایش در نظر گرفته شده تا سلیقه‌های مختلفی را پوشش دهد. در رنگ آبی گرادیانتی از رنگ‌ها را مشاهده می‌کنید که ظاهری متفاوت را برای قاب پشتی به همراه می‌آورد. دست گرفتن و کار کردن با گلکسی A40 خیلی جذاب و دوست داشتنی است.

به لطف اندازه جمع و جور و ضخامت مناسب و البته لبه‌های خمیده‌ای که برای قاب پشتی در نظر گرفته شده با یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌های بازار روبرو هستید. سامسونگ با کاهش حاشیه‌های صفحه‌نمایش به خصوص در بالا و پایین دستگاه توانسته صفحه‌نمایش ۵٫۹ اینچی این دستگاه را در قابی واقعا کوچک و جمع‌وجور جای دهد. فریم A40 از پلاستیک ساخته شده اما حس یک فریم فلزی را به کاربر می‌دهد. خوشبختانه جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا از این گوش حذف نشده و به علاوه درگاه ارتباطی هم از نوع تایپ سی است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که سبب شده تا این گوشی تا این حد خوش‌دست باشد وزنش است. A40 وزنی برابر ۱۴۰ گرم دارد که در سال ۲۰۱۹ کمتر گوشی‌ای را می‌توانید با این وزن مناسب پیدا کنید.

نمایشگر

ناچ قطره‌ای بالای صفحه‌نمایش ای ۴۰ قرار دارد و این همان صفحه‌ای است که سامسونگ نام اینفینیتی یو را روی آن گذاشته است. مهم‌ترین نکته مثبت گلکسی ای ۴۰ جنس صفحه‌نمایش است. سامسونگ از صفحه سوپرامولد برای این گوشی استفاده کرده که اندازه ۵٫۹ اینچی دارد و توانسته ۸۵٫۵ درصد از قاب جلو را به خودش اختصاص دهد. این صفحه‌نمایش کیفیت فول اچ دی دارد.

انتظار زیادی از این صفحه داشته باشید به سبب اینکه در نمایش رنگ‌ها تبحر خاصی دارد و می‌تواند رنگ مشکی را در نهایت عمق خودش نشان دهد. به علاوه نور صفحه در حد کاملا خوب است و به لطف این نور خوب زیر نور خورشید به‌راحتی همه چیز را می‌بینید.

 دوربین

در بخش پشتی، گلکسی A40 سامسونگ، مانند مدل قبلی آن یعنی A30، از دو لنز دوربین بهره می‌برد. لنز اصلی این گوشی 16 مگاپیکسل است. در بالای این دوربین، سنسور 5 مگاپیکسلی التراواید با گشودگی F/2.2 طراحی شده است که با زاویه دید 123 درجه برای شما عکاسی خواهد کرد.
متاسفانه دوربین گلکسی A40 سامسونگ از فوکوس خودکار برخوردار نیست.
دوربین سلفی گلکسی A40 سامسونگ 25 مگاپیکسل است و تصاویر با کیفیتی خلق می‌کند. هم دوربین پشتی و هم دوربین سلفی این گوشی، قابلیت عکاسی پرتره را برای سوژه های انسانی دارا هستند.
رابط کاربری One UI در بخش دوربین گلکسی A40، نسبت به سایر برادران خود تغییری نداشته است و با سوایپ کردن به راست و چپ، می‌توانید حالت دوربین را تغییر دهید. در مواقعی که از حیوانات و خوراکی‌ها نیز عکس ‌می‌گیرید، گوشی به طور اتومات تشخیص می‌دهد و رنگ و نور را بهینه می‌کند.

باتری گوشی سامسونگ گلکسی a40

قطعا عمر باتری از جمله نقاط قوت Galaxy A40 به حساب نمی آید ولی جزو نقاط ضعف آن هم نیست. باتری 3100 میلی متری درون دستگاه انتظارات ما را برآورده نکرد و مخصوصا در تست های گشت و گذار در اینترنت و پخش ویدیو ضعیف ظاهر شد. کسب 73 ساعت دوام البته چندان هم ضعیف نیست و میتواند با استفاده متعادل یک روز کاربر را همراهی کند.

 سخن پایانی

گلکسی A40 کوچکترین و خوش دست ترین گوشی سری A 2019 سامسونگ می باشد. این گوشی از نمایشگر 5.9 اینچی با دقت فول اچ دی استفاده می کند که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و حاشیه های کم در کنار بریدگی قطره ای شکل جلوه زیبایی به ظاهر گوشی بخشیده است. دوربین های دوگانه آن نیز عملکرد قابل قبولی در شرایط مختلفی نوری ارایه می دهد. همچنین تراشه اگزینوس 7904 در کنار رابط کاربری ONE UI تجربه کاربری بسیار عالی بر جای می گذارد و باتری 3100 میلی آمپر ساعتی، آن را به یک گوشی مناسب با ارزش خرید بالا تبدیل می کند. برای اطلاع از قیمت گوشی های جدید بازار کلیک کنید.

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: سامسونگ , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی a40 , خرید گوشی a40 , قیمت گوشی a40 , مشخصات گوشی a40 , گوشی سامسونگ گلکسی a40 ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: